Wybierz stronę

Ada Zhuang Wprowadza Nową Erę Muzyki na Żywo z Dźwiękiem 360°: Światowa Premiera Technologii L-ISA w Azji

Ada Zhuang Wprowadza Nową Erę Muzyki na Żywo z Dźwiękiem 360°: Światowa Premiera Technologii L-ISA w Azji

Przełomowa trasa koncertowa debiutuje z dźwiękiem 360°, wyznaczając nowy standard muzyki na żywo w regionie

SHENZHEN, Chiny – Lipiec 2024 – W przełomowym momencie dla muzyki na żywo w Azji, chińska sensacja pop Ada Zhuang rozpoczęła swoją trasę koncertową „Hi Stranger” w 2024 roku z rewolucyjnym, wciągającym dźwiękiem L-ISA 360°. Koncert na stadionie Bao’an w Shenzhen, który odbył się 29 czerwca, był pierwszym w historii koncertem, na którym zastosowano wciągającą technologię hiperrealistycznego dźwięku L-ISA firmy L-Acoustics w pełnym formacie 360°, obiecując publiczności bardziej intymne połączenie z artystą i bezprecedensowy poziom zanurzenia w dźwięku.

„To pierwsza trasa L-ISA w pełnym 360° zanurzeniu w hiperrealnym dźwięku w Azji. Nie mogę się jej doczekać” – entuzjazmował się Zhuang przed koncertem. Płodna artystka, mająca na swoim koncie 14 albumów studyjnych, starała się podnieść poziom swoich występów na żywo, dostrzegając potencjał wciągającej technologii dźwiękowej L-ISA, aby stworzyć bardziej intymne i wciągające wrażenia dla swoich fanów – co jest ważnym ulepszeniem podczas występów na stadionach dla publiczności liczącej 40 000 i więcej osób.

Podczas koncertu „Hi Stranger” Ady Zhuang na stadionie Bao’an w Shenzhen wykorzystano technologię L-Acoustics L-ISA Immersive Hyperreal Sound w pełnym formacie 360°

Firma Guangzhou HaoNa Audio Equipment Co, Ltd stanęła na wysokości zadania, rozmieszczając prawie 300 głośników L-Acoustics w konfiguracji, która otaczała publiczność dźwiękiem ze wszystkich kierunków, w tym znad głowy. Ta wciągająca konfiguracja miała na celu zniesienie tradycyjnych barier między wykonawcą a publicznością, pozwalając muzyce Zhuanga otoczyć słuchaczy trójwymiarowym krajobrazem dźwiękowym.

Jason Tao, dyrektor generalny Rightway Audio Consultants, który wspierał Guangzhou HaoNa Audio Equipment Co, Ltd w projekcie, podkreślił transformacyjny charakter tej technologii: „Mocno wierzę, że wciągający dźwięk będzie kluczowym trendem w przyszłości. Technologia L-ISA wykorzystuje bardziej naukowe algorytmy, aby lepiej zlokalizować źródło dźwięku w trójwymiarowej przestrzeni. Może tworzyć wiele wrażeń przestrzennych, pozwalając publiczności całkowicie się zanurzyć i otoczyć.”

Wdrożenie technologii immersyjnej L-ISA zapewniło Zhuang i jej zespołowi kreatywnemu bezprecedensową kontrolę nad krajobrazem dźwiękowym. Dyrektor muzyczny Cai Xiaoen porównał to doświadczenie do „konwersji dwuwymiarowego dźwięku na dźwięk trójwymiarowy”, podczas gdy reżyser dźwięku i inżynier PA Bob Zhang zauważył, że „uczucie zanurzenia w muzyce i dźwięku będzie jeszcze bardziej wzmocnione.”

Konfiguracja L-ISA Hyperreal Immersive Sound składała się z systemu frontowego składającego się z pięciu podwieszeń po 12 głośników L-Acoustics K2 każdy z 12 głośnikami K3 na podwieszenie w celu rozszerzenia

System surround L-ISA składał się z siedmiu zawieszeń po sześć głośników L-Acoustics Kara II, a system napowietrzny z czterech zawieszeń po sześć głośników L-Acoustics Kiva II.

Konfiguracja L-ISA Hyperreal Immersive Sound składała się z systemu frontowego z pięcioma zawieszeniami po 12 głośników L-Acoustics K2 każdy i 12 głośników K3 na zawieszenie w celu rozszerzenia po obu stronach. Szesnaście głośników KS28 umieszczonych za systemem frontowym oraz 10 subwooferów KS28 ustawionych w stos na podłożu rozszerzało zakres niskich częstotliwości. Wypełnienie boczne wykorzystywało układ dziewięciu głośników K2 na stronę, podczas gdy system surround wykorzystywał siedem podwieszeń po sześć głośników Kara II. System overhead składał się z czterech zawieszeń po sześć głośników Kiva II.

Ulepszone wrażenia dźwiękowe to nie tylko głośność czy czystość dźwięku – chodzi o stworzenie bardziej emocjonalnego i łączącego doświadczenia dla publiczności. Precyzyjnie umieszczając i przenosząc dźwięki w trójwymiarowej przestrzeni, technologia L-ISA pozwala na bardziej zniuansowany i dynamiczny występ. Fani mogą poczuć się bliżej słynnego wokalu Zhuang i doświadczyć jej muzyki w sposób, który wcześniej był niemożliwy na żywo.

Podczas koncertu zintegrowano również system czujników podczerwieni BlackTrax do śledzenia w czasie rzeczywistym, tworząc płynny pokaz audiowizualny obejmujący oświetlenie, wideo, projekcje wizualne, AR i systemy kamer. Zaowocowało to naturalnym i realistycznym wielowymiarowym doświadczeniem dla widzów koncertu, w którym dźwięk i obrazy pracowały w doskonałej harmonii, aby wzmocnić emocjonalny wpływ występu Zhuanga.

Li Feng, dyrektor Immersive Sound Application w RAC, podkreślił kreatywne możliwości, jakie otwiera technologia L-ISA: „Technologia dźwięku immersyjnego L-ISA zapewniła potężne narzędzie dla inżynierów dźwięku koncertowego, aby stworzyć całkowicie wciągające wrażenia dźwiękowe.” Technologia ta pozwala na większą ekspresję artystyczną, umożliwiając Zhuangowi tworzenie pejzaży dźwiękowych, które uzupełniają i wzmacniają ich muzyczną wizję.

Technologia dźwięku immersyjnego L-ISA zapewniła potężne narzędzie dla inżynierów dźwięku koncertowego do tworzenia wciągających wrażeń dźwiękowych

Koncert inauguracyjny spotkał się z jednogłośnym uznaniem, prezentując bujny wokal Zhuang, głęboki katalog sentymentalnych ballad rockowych i optymistycznych numerów popowych w sposób, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczono. Gdy dźwięk otaczał publiczność na stadionie ze wszystkich stron, stało się jasne, że technologia ta wyznacza nowy punkt odniesienia dla produkcji koncertów na żywo w Azji.

Prawie 300 głośników L-Acoustics otoczyło publiczność dźwiękiem 360° podczas trasy koncertowej Ady Zhuang „Hi Stranger”

Dla Ady Zhuang wykorzystanie technologii L-ISA to coś więcej niż tylko osiągnięcie techniczne – to sposób na nawiązanie głębszej więzi z publicznością. Zanurzając fanów w 360-stopniowym doświadczeniu dźwiękowym, jest w stanie stworzyć bardziej intymne i niezapomniane środowisko koncertowe, pomimo dużej skali miejsca.

Trasa koncertowa „Hi Stranger” obiecuje na nowo zdefiniować oczekiwania dotyczące doświadczeń muzycznych na żywo w Azji. Sukces tego pierwszego koncertu pokazuje, że wciągający dźwięk to nie tylko przyszłość dźwięku koncertowego – jest już teraz, gotowy do zmiany sposobu, w jaki artyści łączą się z publicznością i jak fani doświadczają muzyki na żywo.

Dowiedz się więcej o Rightway Audio Consultants na www.racpro.net.

O autorze

Pin It on Pinterest