„Blazing Griffin w Glasgow: Nowa Era Dźwięku z Systemami Alcons”
Podążając główną drogą do Glasgow’s Blazing Griffin
Zdobywca nagrody BAFTA w dziedzinie gier, postprodukcji, produkcji filmowej i telewizyjnej z siedzibą w Glasgow zainstalował profesjonalny system taśmowy Alcons w swojej wysokiej klasy miksowni filmowej; pierwsza sala mikserska Alcons w Szkocji, a także pierwsza instalacja kompaktowego kinowego systemu monitorów referencyjnych Alcons CRMSC w Wielkiej Brytanii.
Założona w 2015 roku firma Blazing Griffin zgromadziła szereg utalentowanych twórców dźwięku i obrazu, szybko stając się głównym brytyjskim domem postprodukcyjnym. Firma dodała pomieszczenie do miksowania filmów 5.1 / 7.1.4 (Dolby Atmos), zbudowane zgodnie ze specyfikacją Dolby Features, a zatem potrzebowała naprawdę najnowocześniejszego systemu głośnikowego.
„Pomieszczenie zostało zaprojektowane z myślą o miksowaniu filmów kinowych, a także dramatów HETV i dokumentów fabularnych, a pod względem dźwiękowym musiało dobrze przekładać się zarówno na kina komercyjne, jak i systemy domowe. Ściśle współpracując z Dolby w trakcie całego procesu, instalacja musiała spełniać określone wymagania w zakresie głośności i zrozumiałości, i oczywiście chcieliśmy mieć najlepiej brzmiący system dostępny dla nas”, mówi Paul Martin, kierownik ds. technicznych w Blazing Griffin.
„Zdawaliśmy sobie sprawę, że systemy Alcons pro-ribbon są wybierane do obiektów wyższej klasy i znaliśmy Laurence’a Claydona z firmy konsultingowej i projektowej Mill Road Technology od wielu lat. Ufamy jego opiniom i z przyjemnością wysłuchaliśmy jego ogromnego doświadczenia i zaleceń w tym zakresie”
„Reakcja była genialna, a pomieszczenie brzmi fantastycznie (…), jesteśmy teraz pewni, że system może sprostać każdemu projektowi, bez względu na to, jak trudne technicznie lub twórczo.”, Paul Martin, Technical Operations Manager.
Pomimo krótkiego przyjrzenia się innym systemom, Alcons był jedynym prawdziwym wyborem dla jakości dźwięku, której potrzebował Blazing Griffin. Wybrany system składał się z trzech trójdrożnych, 12-calowych kompaktowych monitorów kinowych Alcons CRMSCompact, 16 dwudrożnych, 6,5-calowych kompaktowych poziomych/pionowych referencyjnych głośników surround CRMSC-SRHV/90 i dwóch 21-calowych płytkich subwooferów CB211slFV, zasilanych i sterowanych przez trzy wzmacniacze Sentinel3.
CRMSCompact Cinema Reference Monitor System to idealny wybór dla wysokiej klasy sal mikserskich/ekranowych, obiektów postprodukcyjnych, scen dubbingowych i świadomych jakości kin domowych o głębokości pomieszczenia mniejszej niż 10 metrów / 30 stóp. Oferując najbardziej naturalną możliwą reprodukcję dźwięku kina cyfrowego i dźwięku HD, jest on uzupełniony przez CRMSC-SRHV, który został zaprojektowany jako dopasowany (warstwa wysokości) system surround, wykorzystujący identyczne komponenty średnich i wysokich częstotliwości, aby idealnie dopasować brzmienie między ekranem a systemami surround.
Oba systemy wyposażone są w opatentowany przetwornik wstęgowy RBN202, który charakteryzuje się do 90% mniejszymi zniekształceniami niż jakikolwiek konwencjonalny przetwornik średnio-wysokotonowy. Łącząc niezwykłą klarowność i zrozumiałość z niezwykle wysokim poziomem SPL i wyjątkowym zakresem dynamiki, system zapewnia wyjątkowo szeroką i jednolitą scenę dźwiękową w całym obszarze odsłuchu.
Jednym z wyzwań był bardzo napięty harmonogram projektu, ponieważ od rozpoczęcia budowy nowego pomieszczenia do terminu jego ukończenia upłynęły zaledwie trzy miesiące.
„Nie instalowaliśmy wcześniej produktów Alcons, ale był to bardzo prosty, bezproblemowy proces” – mówi Paul. „Laurence uruchomił system i był on gotowy na czas przed datą przekazania”
Laurence Claydon: „W Mill Road Technology cieszymy się, że Blazing Griffin zdecydował się dołączyć do rosnącej liczby obiektów mikserskich, których talenty i klienci odkrywają korzyści płynące z pracy na Alcons Pro Ribbon w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami monitorującymi. Otrzymujemy spójne opinie, że Alcons pozwala słyszeć dalej w miksie i pracować wydajniej przy podejmowaniu kreatywnych decyzji”
Reakcja na nowy obiekt była bardzo pozytywna, a pokój, jak mówi Paul, „od tego czasu jest solidnie zarezerwowany” Kontynuuje: „Reakcja była wspaniała, a pomieszczenie brzmi fantastycznie. Pracujemy teraz nad największymi programami, jakie kiedykolwiek robiliśmy w tym pomieszczeniu, takimi jak Tatuażysta z Auschwitz dla Sky. Po okresie przyzwyczajania się, jesteśmy teraz pewni, że system może sprostać każdemu projektowi, bez względu na to, jak wymagający technicznie lub twórczo”