Bruno Mars i PSX Prezentują Zjawiskowy System Nagłośnienia w Kameralnym Klubie The Pinky Ring w Bellagio Resort & Casino
PSX integruje kompaktowy, ale efektowny system nagłośnienia koncertowego w kameralnym miejscu z muzyką na żywo i salonie koktajlowym zdobywcy nagrody Grammy w Bellagio Resort & Casino
LAS VEGAS, Nevada – Sierpień 2024 – Jeśli chodzi o showmaństwo i energię, niewielu artystów muzycznych może nadążyć za Bruno Marsem, człowiekiem, który szybko podrywa ogromny stadion pełen fanów na nogi i tańczy przez cały koncert. Chociaż udowodnił również, że jest najlepszym rezydentem w Las Vegas dzięki swojej dynamicznej dziewięcioletniej karierze w Dolby Live w Park MGM, gdzie znajduje się system nagłośnienia koncertowego K2, globalna supergwiazda przeniosła teraz swoje charakterystyczne brzmienie i elegancki styl retro do The Pinky Ring, kameralnego nowego miejsca w Bellagio Resort & Casino, w którym również znajduje się system L-Acoustics – ten zbudowany na linii A Series producenta.
Każdy element The Pinky Ring – od eleganckiego, oldschoolowego wystroju wnętrz, przez pomysłowe kreacje koktajli, po elektryzujące występy na żywo wschodzących i uznanych talentów – został osobiście wyselekcjonowany przez Marsa, który zainaugurował lokal w lutym dwutygodniową rezydencją ze swoją długoletnią grupą The Hooligans.
„Muzyka jest niewątpliwie sercem doświadczenia The Pinky Ring”, mówi niezależny inżynier Brandon Andreasen, który miksował The Hooligans w kameralnej przestrzeni o pojemności 200 osób. „Kiedy Bruno wchodzi na scenę, jak wiadomo od czasu do czasu, krzyczący tłum może osiągnąć ponad 100 dBA, więc potrzebowaliśmy systemu głośników, który mógłby z tym konkurować, zachowując jednocześnie wierność i niuanse występu. Jestem pod wrażeniem mocy, jaką może wytworzyć tak mała matryca L-Acoustics A15i; czuję, że z dyskretnych, dwupudełkowych matryc, które mamy tutaj w The Pinky Ring, uzyskujemy dźwięk wielkości areny”.
Zintegrowany przez PSX, koncertowy system dźwiękowy został określony przez firmę akustyczną Designtechnik, której pomagał były Mars SE i obecny inżynier aplikacji L-Acoustics Sully Sullivan, aby pomóc w projektowaniu. Korzystając z oprogramowania L-Acoustics Soundvision do modelowania akustyki, stworzyli oni system obejmujący sufitowe główne matryce składające się z jednego A15i Focus i jednego A15i Wide nad każdą stroną sceny. W celu uzyskania niskich tonów, cztery obudowy Syva Sub są poziomo wyłożone i umieszczone w betonie pod pokładem i otoczone pojedynczym subwooferem KS28 po obu stronach, a każdy z nich jest zwieńczony współosiowym X12 do wypełnienia frontu. Para klinów X15 HiQ znajduje się przed sceną w celu monitorowania.
W tylnej części „salonu” i parkietu tanecznego The Pinky Ring znajdują się trzy zamontowane na suficie głośniki opóźniające X8 w połączeniu z dwoma niskoprofilowymi subwooferami SB10i, z dodatkowymi X8 i SB10i rozmieszczonymi w dwóch głównych strefach VIP. Pluszowe i bardzo pożądane tylne bankiety wyposażone są łącznie w sześć X4i i trzy SB10i, aby umożliwić klientom na najdroższych miejscach doświadczanie najbardziej intymnych pokazów. Sześć ultrakompaktowych głośników X4i i cztery subwoofery SB6i są umieszczone nad głowami wzdłuż głównego korytarza wejściowego, który jest wyłożony nagrodami Grammy. Głośniki Syva Subs i KS28 są zasilane przez wzmacniacz LA12X, a reszta zestawu jest napędzana przez LA7.16i. L-Acoustics P1 na przednim końcu systemu obsługuje konwersję Milan-AVB.
Sully podkreśla, że system jest celowo opóźniony do przodu pomieszczenia, aby wspierać wizualną fuzję, zgodnie z prośbą Marsa. „Wszystko jest opóźnione, ale wypełnione tak, aby obraz był postrzegany jako pochodzący bezpośrednio ze sceny” – opisuje. „Na przykład, głośniki pod kanapą są obniżone o prawie 10 dB; są one używane głównie do ciągnięcia obrazu, a nie do uderzania. Jest to subtelny efekt i jedynym sposobem, aby zdać sobie sprawę, że coś robią, jest wyłączenie wszystkiego z tyłu, w którym to momencie brzmi to naprawdę płasko i pusto. Ale kiedy je włączysz, dźwięk nagle staje się przyjemny i okrągły, jakby wydobywał się prosto ze sceny”.
Główne gwiazdy i muzycy – w tym sam Mars – są regularnym zjawiskiem w The Pinky Ring, a system lokalu wywołuje uśmiechy na twarzach wszystkich. „Poziom operacyjny tutaj to A-level arena pop star; to jest „temperatura” i naprawdę to, czego oczekiwał Bruno. Kiedy włączyliśmy system i przeprowadziliśmy próbę dźwięku po raz pierwszy, Bruno był niezmiernie zadowolony”.
Zadowolenie to udzieliło się także inżynierom pracującym za konsoletą mikserską. „To był mój pierwszy raz, kiedy miksowałem na serii A i jest to świetna zabawa” – zachwyca się Andreasen. „Częścią tego, co sprawia, że jest tak zabawnie, jest rozrywka na żywo, którą przygotował Bruno. Źródła pochodzące ze sceny są tak dobre, a ten system jest idealnym uzupełnieniem ich występu”.
Pomimo kameralnego otoczenia, The Pinky Ring może generować znaczną energię. „W niektórych innych miejscach możesz być zmuszony do pójścia na kompromis i nie być w stanie uzyskać pożądanego dźwięku. Ale ten system naprawdę pozwala Rossowi Blackowi, który teraz miksuje tam całą muzykę na żywo, na dostarczenie kompletnego miksu za każdym razem”.
Rezultatem jest wyjątkowe doświadczenie audio, które wyróżnia The Pinky Ring w mieście znanym z miejsc rozrywki. Jak to ujął Andreasen: „Las Vegas ma tak wiele wspaniałych miejsc, ale doświadczenie w The Pinky Ring jest niezrównane. Jest powód, dla którego można znaleźć L-Acoustics w tak wielu najlepszych miejscach i trasach koncertowych: tworzą świetne produkty, które są wspierane przez wspaniałych ludzi, a Pinky Ring jest tego doskonałym przykładem”.
Więcej szczegółów na temat nowego miejsca Bruno Marsa, The Pinky Ring w Bellagio Resort & Casino, można znaleźć na stronie Bellagio.