Wybierz stronę

Cechy dobrego nagłośnieniowca

Cechy dobrego nagłośnieniowca

Sukces w branży nagłośnieniowej często nie jest uwarunkowany tym jaką uczelnię kończyliśmy ale raczej tym jakie nastawienie do tematu prezentujemy i co już wiemy. Wykształcenie, choć pomaga w zrozumieniu wielu kwestii w tej branży, nie jest wyznacznikiem tego jak dobry z nas fachowiec. Jakie zatem cechy są najważniejsze w tej branży? ( Kolejność cech przypadkowa)

  • Wiedza techniczna
    • Możesz nie mieć skończonych wyższych studiów technicznych ale musisz wiedzieć jak działają poszczególne elementy toru akustycznego. Praca przy eventach live wymaga umiejętności bardzo szybkiego rozwiązywania problemów. Jeżeli nie będziesz wiedział w jaki sposób działają poszczególne elementy Twojego systemu – nie będziesz w stanie zlokalizować niektórych usterek a przez to nie będziesz mógł ich naprawić! Uczelnia wyższa z pewnością nie jest przymusem ale jest dobrym punktem wyjścia. Pamiętaj jednak, że sam fakt ukończenia uczelni technicznej nie oznacza, że posiadłeś odpowiednią wiedzę – sam wiesz najlepiej jak sumiennie przykładałeś się do wykorzystania czasu spędzonego na uczelni. Całą tą wiedzę możesz zdobyć na własną rękę – jest to po prostu bardziej żmudne.
    • Drugiem aspektem tego punktu jest posiadanie wiedzy technicznej na temat poszczególnych modeli różnego rodzaju sprzętu. Oczywiście nie da się znać wszystkich modeli odsłuchów scenicznych i stołów monitorowych pierwszego dnia pracy. Trzeba jednak wykazywać chęć poznawania ich specyfiki. Im więcej sprzętu poznamy – tym mniej nas może zaskoczyć w pracy.

  • Ciągły rozwój
    • Nie ma znaczenia jak długo pracujesz w branży ani ile już wiesz – zawsze jest coś czego jeszcze możesz się nauczyć i co pozwoli Ci jeszcze lepiej wywiązywać się ze swoich obowiązków. Akustyka jest tak skomplikowaną dziedziną, że każdy obiekt z każdą konfiguracją nagłośnienia może nas nauczyć czegoś nowego. Zawsze staraj się wykorzystać każdą możliwość do zdobywania nowej wiedzy – marnowanie takich okazji to marnowanie własnego czasu i potencjału.
  • Organizacja pracy
    • Niektórzy mają naturalne umiejętności ku temu aby wydajnie organizować swój czas pracy inni potrzebują do tego pewnych narzędzi. Obecnie na rynku jest dostępnych mnóstwo rozwiązań technologicznych – urządzenia przenośne i aplikacje nań pisane – które ułatwiają znacznie to zadanie. Pamiętaj jednak, że im bardziej skomplikowane narzędzie tym więcej czasu potrzeba na jego obsługę a przecież chodzi tu o efektywne wykorzystanie czasu poświęconego na pracę a nie na jego trwonienie. Powinno się tutaj stosować inżynierską zasadę, która mówi o tym aby : „Wykorzystuj najprostsze narzędzie, które zrealizuje powierzone zadanie„.
  • Pozytywne nastawienia
    • Pozytywne nastawienie jest potrzebne z dwóch podstawowych powodów. Pierwszym z nich jest atmosfera pracy w branży nagłośnieniowej, duża ilość stresu i problemów może przytłaczać. Jeżeli będziesz miał optymistyczne nastawienie do swojej pracy z pewnością lepiej będziesz znosił wszystkie przeciwności – a takich będzie niemało.
    • Drugim aspektem jest kwestia relacji interpersonalnych. Każde lepiej się pracuje z osobami, które są pozytywnie do nas nastawione. Jeżeli będziesz budował dobre relacje z ludźmi będzie Ci łatwiej realizować poszczególne zadania. Będziesz także miał w swoich kolegach wsparcie oraz będziesz miał się do kogo zwrócić o pomoc w razie potrzeby.
  • Dzieleni się wiedzą
    • Nikt nie wie wszystkiego od razu. Wzajemne dzielenie się wiedzą nie tylko pomaga rozwijać się innym osobom z branży ale może prowadzić do dyskusji, które prowadzą do ciekawych i przydatnych wniosków. Jeżeli posiadasz dużą wiedzą możesz zacząć w ten sposób budować wizerunek mentora dla swoich młodszych kolegów z branży. Z pewnością część z nich zostanie kiedyś Twoją konkurencją ale zachowają wdzięczność dla osoby, która pomogła im dotrzeć tam gdzie się znajdują.
  • Słuchaj
    • Taka jest charakterystyka tej branży – trzeba zawsze słuchać. Na pierwszy miejscu trzeba słuchać systemu nagłośnieniowego. Poza tym trzeba również słuchać ludzi w naszym otoczeniu. Ich opinie często będą zawierały pewną dawkę istotnych informacji, które będą nam pomagały się rozwijać !

O autorze

Pin It on Pinterest