Wybierz stronę

Jean-Michel Jarre Wybiera CODA Audio na Niezapomniany Koncert w Bratysławie!

Jean-Michel Jarre Wybiera CODA Audio na Niezapomniany Koncert w Bratysławie!

Jean Michel Jarre wybiera CODA Audio

Legendarny francuski pionier muzyki elektronicznej wybiera system CODA do pokazu „Bridge From the Future” na festiwalu STARMUS w Bratysławie…

„Reakcja wszystkich była taka, że to było niesamowite i że ludzie nigdy nie słyszeli takiej mocy z tak małych skrzynek! Z AiRAY, tylko 12 skrzynek na stronę pokryło około 100 metrów i wciąż mieliśmy mnóstwo miejsca na głowę – muzyka jest bardzo mocna!”

Christophe Dupin – inżynier dźwięku

Produkty Coda Audio wykorzystane w tym projekcie:

  • AiRAY – Wysokowydajny, dalekiego zasięgu, 3-drożny, bi-amplifikowany system Line Array
  • CiRAY – 3-drożny pasywny system liniowy o wysokiej mocy wyjściowej
  • ViRAY – Kompaktowy 3-drożny system liniowy z podwójnym wzmocnieniem
  • N-RAY – Ultra kompaktowy 3-drożny system liniowy
  • HOPS8 – Kompaktowe 2-drożne źródło punktowe o wysokiej wydajności

Przez prawie pół wieku Jean Michel Jarre przesuwał granice produkcji studyjnej i występów na żywo. Jego nagrany w domu album Oxygene stał się globalnym fenomenem w 1976 roku, a kariera, która nadal bada związek między muzyką a nowymi technologiami, nie wykazuje oznak spowolnienia. Niezależnie od tego, czy występuje na Saharze, na wieży Eiffla, czy przed milionem ludzi w Houston, ta ikona muzyki elektronicznej zachowuje niesłabnący apetyt na nowe i ekscytujące projekty.

Ostatnio Jarre wystąpił na scenie w stolicy Słowacji, Bratysławie, aby zaprezentować swój koncert „Bridge From the Future” przed 100 000 widzów. Koncert otworzył STARMUS, festiwal naukowo-muzyczny założony przez legendarnego gitarzystę Queen Briana Maya i astrofizyka dr Garika Israeliana, którego celem jest połączenie nauki, sztuki i muzyki w celu zbadania krytycznych pytań dotyczących przyszłości planety. Na potrzeby tego audio tour-de-force z udziałem Briana Maya, Słowackiej Orkiestry Filharmonicznej i 19-osobowego chóru Słowackiej Orkiestry Filharmonicznej, transmitowanego z największej sceny, jaką kiedykolwiek zbudowano na Słowacji, Jean Michel Jarre wybrał system CODA Audio, aby sprostać wyzwaniu.

Bardzo doświadczony inżynier dźwięku Christophe Dupin i jego zespół byli odpowiedzialni za stworzenie systemu, w którym zastosowano flagowy system CODA AiRAY, uzupełniony o CiRAY, N-RAY, ViRAY, HOPS8 (do monitorowania) oraz subwoofery SC2-F i SCP sterowane czujnikami. Łącznie wykorzystano 288 głośników z całej gamy CODA Audio. Objęło to główną scenę, a także dwie konfiguracje opóźniające, które zapewniły całkowite pokrycie obszaru widowni. Biorąc pod uwagę wizualnie spektakularny charakter występu, dla produkcji ważne było, aby system audio był dyskretny i w miarę możliwości nie zakłócał linii wzroku publiczności, fajerwerków, nagrań z drona i wizualizacji generowanych przez sztuczną inteligencję.

Christophe Dupin komentuje:

Reakcją wszystkich było stwierdzenie, że to było niesamowite i że ludzie nigdy nie słyszeli takiej mocy z tak małych skrzynek! Dzięki AiRAY, tylko 12 skrzynek na stronę pokryło około 100 metrów i wciąż mieliśmy mnóstwo miejsca na głowę – muzyka jest bardzo mocna!

Podręcznikowe wykorzystanie zastrzeżonego narzędzia predykcyjnego CODA Audio System Optimiser umożliwiło zespołowi osiągnięcie równomiernego pokrycia i imponującego zasięgu, a także równowagi tonalnej. Opatentowane technologie CODA oznaczają, że „rodzina” głośników, które tworzą jej gamę, są zaprojektowane tak, aby mogły być używane razem i zamiennie, zachowując spójną sygnaturę dźwiękową.

David Webster, Globalny Dyrektor Sprzedaży i Marketingu CODA Audio, był zachwycony sukcesem tak prestiżowej wystawy:

To było prawdziwe wyzwanie zarówno dla systemu, jak i inżynierów. Pokaz był na ogromną skalę i niezwykle zróżnicowany – od mistrzowskiej klasy muzyki elektronicznej po orkiestrę i chór (nie wspominając o charakterystycznej gitarze Briana Maya) – ale zespół zapewnił, że każdy na widowni, bez względu na swoją pozycję, słyszał wszystko z fantastyczną wyrazistością. Nawet gdy Jean-Michel podszedł do mikrofonu, aby przemówić do tłumu, jakość była spójna nawet dla najbardziej odległych słuchaczy. Jesteśmy bardzo dumni, że byliśmy odpowiedzialni za kluczową rolę w dostarczeniu oszałamiającego programu Bridge From the Future

O autorze

Pin It on Pinterest