Wybierz stronę

Martin Audio PA: Nowe Możliwości na Festiwalu w Hyde Parku

Martin Audio PA: Nowe Możliwości na Festiwalu w Hyde Parku

Kiedy wydaje się, że formuła osiągnęła perfekcję – jak w przypadku infrastruktury technicznej na BST Hyde Park – nie należy zakładać, że nie można jej udoskonalić lub wycisnąć dodatkowej mocy z systemu nagłośnienia.

Martin Audio i Solotech UK (wcześniej jako Capital Sound) są stałymi dostawcami od czasu, gdy AEG Presents przejęło dzierżawę Hyde Parku w 2013 roku, a systemy Martin Audio są używane na całym terenie.

W tym roku Solotech reprezentował nowy inżynier systemowy, Rayne Ramsden. Mimo że pracował z tymi samymi ograniczeniami poziomu dźwięku poza terenem imprezy (75dBA), ustalonymi przez konsultantów akustycznych Vanguardia, udało mu się uzyskać dodatkowe 2 dB przy stanowisku FOH, dając potencjał 101dB(A) bez przekraczania limitów.

„Zamiast po prostu kopiować ustawienia z zeszłego roku, zaproponowałem pochylenie opóźnionych zestawów głośnikowych o jeden lub dwa stopnie, aby uzyskać lepsze pokrycie i dodatkowe 1-2dB w terenie – wiedząc, że mogę użyć funkcji 'Hard Avoid’ w oprogramowaniu sterującym, aby w razie potrzeby to skorygować. Te dodatkowe stopnie na górnym kącie dały nam dodatkowe 10 metrów pokrycia” – wyjaśnił Ramsden.

Podobnie jak w zeszłym roku, niezależny konsultant ds. dźwięku (i były dyrektor R&D Martin Audio) Jason Baird był obecny podczas konfiguracji i testów propagacji na głównej scenie Great Oak. Solotech UK wykorzystał 19 zestawów MLA (plus pojedynczy MLD Downfill) na każdym skrzydle oraz 15-pudełkowy zestaw MLA (plus pojedynczy MLD Downfill) skierowany na zewnątrz po obu stronach.

Na terenie festiwalu było 11 pozycji opóźniających, wyposażonych w 35 zestawów MLA i pięć MLD; 40 zestawów WPL (w grupach po siedem i osiem); 12 subwooferów SXHF 218 oraz 16 zestawów WPC (w dwóch grupach po osiem).

Ważną zmianą w tym roku było to, jak wymagania dotyczące różnych przednich części sceny w riderach wykonawców wpłynęły na konfigurację subwooferów. Rayne Ramsden wyjaśnił: „Zamiast pełnego układu kasztanowego, gdzie zaczynalibyśmy od podwójnego stacka, umieściliśmy dwa pojedyncze [pudełka] w środku, aby można było przebiec przedłużenie sceny nad subwooferami – i nie musieliśmy niczego usuwać.”

Każdy inżynier dźwięku, który pracował na festiwalu, był „niezwykle zadowolony” z systemu PA. Ramsden relacjonuje: „Dawali entuzjastyczne recenzje o tym, jak imponujący był system PA. Większość jest już zaznajomiona z MLA, ale podkreślali, jak naprawdę dobrze brzmiał – co było niezwykłe dla systemu PA, który ma ponad 10 lat. Pracując przy 96 kHz, nie mogłem być szczęśliwszy.”

Podsumowując, Mark Ward (z Proper Productions), kierownik produkcji, powiedział: „Po raz kolejny zespół Solotech wykorzystał system na scenie Great Oak w najlepszy możliwy sposób – wydobywając każdy ostatni bit głośności i muzykalności z systemu, obsługując artystów od orkiestr po zespoły rockowe. Funkcja kontroli 'Hard Avoid’ [Martin Audio] pomogła nam napędzać system z dużą mocą bez powodowania problemów poza terenem imprezy.”

Źródło https://martin-audio.com/news/press-release/martin-audio-pa-pushed-to-the-max-at-hyde-park

O autorze

Pin It on Pinterest