Meyer Sound PANTHER i 2100-LFC na Festiwalu Outside Lands 2024
Od czasu rozpoczęcia w 2008 roku, Outside Lands, jeden z najważniejszych amerykańskich festiwali muzycznych i artystycznych, corocznie przekształca rozległy Golden Gate Park w San Francisco w święto kultury, podnoszone przez systemy Meyer Sound dostarczane przez UltraSound, LLC z Bay Area.
Festiwal 2024, który odbył się w dniach 9-11 sierpnia, zaprezentował przełomowe połączenie wielkoformatowego głośnika liniowego PANTHER firmy Meyer Sound i elementu sterującego o niskiej częstotliwości 2100-LFC na głównej scenie Lands End, na której wystąpili Chappell Roan, Sabrina Carpenter, Sturgill Simpson i The Killers, a także wyróżniający się country set Post Malone.
"PANTHER i 2100-LFC to niezrównana para i jesteśmy bardzo podekscytowani, że w tym roku zadebiutują razem na scenie Lands End na Outside Lands" – mówi Katharine "Katie" Murphy Khulusi, dyrektor ds. rozwoju głośników w Meyer Sound. "Zostały stworzone, aby dobrze ze sobą współgrać, ale także dobrze współgrają z naszym istniejącym ekosystemem. Uważamy, że ze względu na liniowość i wysoką wierność pary, mogą być używane w systemie o dowolnej skali"
Główny system na scenie Lands End koncentruje się na matrycach 18 głośników PANTHER na stronę, wspieranych przez dziewięć elementów sterujących 2100-LFC po każdej stronie i 16 elementów sterujących niskimi częstotliwościami 1100-LFC na ziemi. System ten jest uzupełniony przez pierwsze opóźnienia PANTHER i kompaktowe głośniki liniowe LEOPARD na drugich opóźnieniach, z głośnikami liniowymi LYON w zewnętrznych zawieszeniach.
Bezproblemowe działanie PANTHER i 2100-LFC spotkało się również z dużym uznaniem ze strony inżynierów frontowych. "PANTHER był bardzo łatwy do miksowania", mówi manager trasy koncertowej AG Club i inżynier FOH Austin Sprynczynatyk. "Wszystko było bardzo wyraźne. Było ładnie i głośno. Subwoofery uderzały dokładnie tak, jak chciałem. Nadal miałem wokale na górze miksu i brzmiało to cudownie. Nasz kierownik przeszedł całą drogę do końca boiska, około trzech długości piłki nożnej, i powiedział, że to najlepszy dźwięk, jaki kiedykolwiek słyszał"
"Miksowanie na PANTHER było bardzo łatwe", zgadza się Nick Brumme, inżynier FOH dla K.Flay. "Na festiwalu zawsze jest to wyzwanie, ponieważ jeśli nie jesteś headlinerem, nie masz zbyt wiele czasu, aby usiąść przy nagłośnieniu i je dostroić. Najważniejszą rzeczą dla mnie jest to, czy mogę umieścić mój miks i czy po prostu dobrze się przekłada; czy jest dobrze dostrojony i dobrze się czuje. Ten PA zdecydowanie taki był.
Systemy Meyer Sound zasilały wiele obszarów na całym festiwalu, z bardzo kompaktowymi głośnikami liniowymi LINA i kompaktowymi elementami sterującymi o niskiej częstotliwości 900-LFC w namiocie tanecznym Dolores na świeżym powietrzu, systemem LEOPARD w głównej kabinie VIP na trybunach, głośnikami UPJ na dziedzińcu VIP i głośnikami UPA rozmieszczonymi w 200-metrowej, dwupiętrowej strefie VIP na trybunach Polo Fields.
Biorąc pod uwagę zrównoważony rozwój na festiwalach, wydajność energetyczna PANTHER i 2100-LFC jest przykładem tego, jak innowacje technologiczne mogą łączyć się z celami ekologicznymi – podstawowymi wartościami dla Meyer Sound, UltraSound, promotora wydarzeń Another Planet Entertainment i Sound Future, organizacji non-profit współpracującej z Meyer Sound w celu wykorzystania wydarzeń na żywo jako katalizatora innowacji klimatycznych.
"Chcemy mieć pewność, że wszystkie nowe produkty, które wypuszczamy z każdą nową generacją, stają się coraz bardziej wydajne" – mówi Murphy Khulusi. "Ponieważ jest to nie tylko dobry model głośnika, ale także lepszy dla środowiska. Jest bardziej zrównoważony, zarówno dla firmy koncertowej, jak i dla miejsca"
"Używamy mniej okablowania do zasilania systemu, co jest miłe" – dodaje Osmond. "Pomaga to pod względem tego, ile musimy wnieść do parku i ile miejsca zajmuje to w naszym bagażniku kablowym. Jeśli chodzi o ciężarówkę, zajmuje mniej miejsca. Ogólnie rzecz biorąc, posiadanie bardziej zrównoważonego systemu niż w poprzednich latach naprawdę idzie w parze z ideologią Bay Area i historią Kalifornii jako stanu myślącego przyszłościowo, jeśli chodzi o ekologię rzeczy, niezależnie od branży "
Ostatecznie, doświadczenie festiwalowe dotyczy fanów i magii bycia świadkiem wyjątkowej muzycznej chwili – i roli dźwięku w tym doświadczeniu. "Outside Lands staje się naprawdę ekscytujący, gdy jest wypełniony po brzegi. Posiadanie tam PANTHER oznacza, że nie musisz przepychać się na przód, ponieważ wszystko słychać tak dobrze, bez względu na to, gdzie się znajdujesz" – mówi Murphy Khulusi. Kiedy słuchasz jednego ze swoich ulubionych zespołów i słyszysz wszystko wyraźnie, i możesz poczuć, jak te transjenty uderzają w ciebie, to jest to niesamowita atmosfera, której możesz być częścią
Źródło: https://meyersound.com/news/outside-lands-2024/