Meyer Sound PANTHER: Rewolucja na Trasie Stadionowej Dawida Podsiadło
System Meyer Sound PANTHER wyznacza nowe standardy dla wydarzeń koncertowych 360 stopni
„Nikt nie wie, jak to zrobili; nie ma aktywnego systemu, jak w innych konstrukcjach, a mimo to jest cicho za systemem. Dużo pracuję jako inżynier monitorowy i uwielbiam miksować IEM-y, gdy PANTHER wisi z przodu; uszy są super czyste – więc wierzę, że robi to ogromną różnicę również na FOH,” powiedział Iwo Biały, system engineer The Brawlers.
„Energia tego ogromnego tłumu i dziesiątki tysięcy ludzi śpiewających razem to coś, co wywołuje ogromne emocje,” powiedział Dawid Podsiadło po ostatnim koncercie swojej trasy koncertowej na największym polskim stadionie w Chorzowie, gdzie do pokrycia stadionu precyzyjnym dźwiękiem wykorzystano 578 głośników, 2096 niezależnych kanałów wzmacniaczy i 36 procesorów Galaxy (co daje łącznie 576 kanałów niezależnego przetwarzania).
Dawid Podsiadło to znany polski wokalista i autor tekstów, znany z unikalnej mieszanki popu, rocka i muzyki alternatywnej. Jego ostatnia trasa 360 stopni po stadionie pobiła rekordy zarówno pod względem ilości wykorzystanego sprzętu, jak i liczby fanów, którzy wzięli udział w koncertach. W skrócie: 1 artysta, 4 stadiony, 7 koncertów, 56 członków orkiestry, 34 różne utwory, 5 megawatów mocy, 15 ciężarówek do budowy sceny, 35 ciężarówek z innym sprzętem, 46 kilometrów kabli zasilających, 143 metry sześcienne helu do pływającego zoo, 180 ton sprzętu i konstrukcji, 400 członków ekipy technicznej, 700 kg konfetti, 800 urządzeń oświetleniowych, 1800 metrów kwadratowych ekranów LED, 4000 litrów paliwa do efektów ogniowych, 40 dni ciągłej pracy i ponad 550 000 osób słuchających artysty przez ponad 570 głośników Meyer Sound.
„Pierwsza myśl po tej trasie? Ogromna liczba głośników!” – powiedział Remigiusz Kasztelnik, CEO The Brawlers, firmy odpowiedzialnej za nagłośnienie stadionowej trasy Dawida Podsiadło. W Chorzowie „Prawdziwym Big Daddy” wszystkich stadionów było 458 x PANTHER, 64 x LEOPARD, 48 x 2100-LFC i 8 x ULTRA-X40. Efekt? Niesamowicie czysty dźwięk, pomimo ekstremalnie złej akustyki, zrozumiały we wszystkich częstotliwościach, obejmujący całe stadiony przy zachowaniu komfortowego poziomu głośności, co zaowocowało entuzjastycznymi recenzjami fanów i całkowicie wyprzedanymi biletami. W niektórych miastach odbyły się dwa koncerty jeden po drugim, a stadiony były wypełnione po brzegi fanami.
System zaprojektowany na tę trasę był równie imponujący jak sama 360-stopniowa scena, z symetrycznym rozmieszczeniem głośników. Wszystkie zestawy głośnikowe to Meyer Sound PANTHER o różnych poziomach dyspersji (prawie wszystkie, ponieważ wypełnienie bliskiego pola było obsługiwane przez ultra-wydajne zestawy ULTRA-X40). Na stanowisku Front of House znajdowały się racki z procesorami Direct-Out Prodigy, których The Brawlers używali do tonowania systemu – oczywiście z pełną redundancją. Przez cały czas trwania imprezy nad systemem czuwało bystre oko i uważne ucho inżyniera systemu Iwo Białego (The Brawlers), który analizował wszystkie parametry pracy nagłośnienia. Co ciekawe, Iwo weryfikował również realizację założeń projektowych dla każdego stadionu w czasie rzeczywistym za pomocą programu MAPP3D podczas koncertu.
„Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto wspomnieć: jak system Meyer Sound PANTHER nie gra… Nie gra do tyłu! Nikt nie wie jak to zrobili, nie ma aktywnego systemu jak w innych konstrukcjach, a mimo to za systemem jest cicho” – mówi Iwo Biały. „Dużo pracuję jako inżynier monitorowy i uwielbiam miksować IEM-y, gdy PANTHER wisi z przodu; uszy są super czyste – więc wierzę, że robi to ogromną różnicę również na FOH”.
Rozszerzenie najniższego zakresu częstotliwości zostało osiągnięte dzięki bardzo interesującej konfiguracji subwooferów, która pozwoliła na niezwykle równomierne pokrycie całej sali najniższym pasmem częstotliwości. Konfiguracja ta składała się z czterech matryc z 12 modułami 2100-LFC w każdej. Zastosowanie oddzielnego sterowania za pośrednictwem protokołu AVB dla każdego głośnika pozwala na zastosowanie opóźnień, które kontrolują pionową propagację pokrycia. Pierwotnie używana podczas tras koncertowych Metalliki, konfiguracja ta znana jest jako TM Array (nazwana na cześć pomysłodawcy systemu, Thomasa Mundorfa).
Skala, spektakl, innowacyjne podejście, ilość wykorzystanej technologii i publiczność zdecydowanie stawiają tę trasę w czołówce europejskich wydarzeń. Dostarczyła ona naprawdę wyjątkowych wrażeń, a stojąc na płycie stadionu, prawdziwy ogrom widowiska zapierał dech w piersiach. Słyszeliśmy to na własne uszy i możemy potwierdzić, że systemy Meyer Sound sprawdziły się w akcji w 100%, dostarczając fantastycznych wrażeń dźwiękowych dzięki doświadczeniu i pracy specjalistów z The Brawlers!
Ed Sheeran, Metallica, a teraz także Dawid Podsiadło – system Meyer Sound PANTHER naprawdę wyznacza standardy dla wydarzeń koncertowych 360 stopni.
Źródło: https://meyersound.com/news/dawid-podsiadlo-tour-2024/