Wybierz stronę

Nowy Klub Gartha Brooksa w Nashville Zachwyca Systemem Nagłośnieniowym L-Acoustics i Konsolą DiGiCo

Nowy Klub Gartha Brooksa w Nashville Zachwyca Systemem Nagłośnieniowym L-Acoustics i Konsolą DiGiCo

Koncertowy system nagłośnieniowy z serii A i konsola mikserska Quantum225 zapewniają gwiazdorowi country, zdobywcy nagrody Grammy, wysoką jakość dźwięku w jego nowym klubie na hałaśliwym pasie Lower Broadway w Nashville

NASHVILLE, Tennessee – Lipiec 2024 – Jako jedyny artysta muzyczny w historii, który wydał dziewięć albumów z certyfikatem RIAA Diamond, Garth Brooks nie tylko zajmuje miejsce w panteonie wielkich country, ale od dawna jest jednym z najbardziej lubianych muzyków na świecie. Kiedy więc Brooks i jego żona, Trisha Yearwood, ogłosili wielkie otwarcie swojego czteropiętrowego lokalu muzycznego Friends In Low Places Bar & Honky-Tonk o powierzchni 55 000 stóp kwadratowych w „Neon Neighborhood” Lower Broadway w centrum Nashville, podekscytowanie wśród szerokiej rzeszy fanów artysty było ogromne.

Nowy obiekt został wyposażony w koncertowy system nagłośnieniowy L-Acoustics z serii A oraz konsolę DiGiCo Quantum225 na froncie, wraz ze skrzynką sceniczną MQ-Rack z obsługą MADI. Cały system został zaprojektowany i zainstalowany przez Clair Global Integration (CGI), stały dział instalacyjny wieloletniego dostawcy nagłośnienia tras koncertowych gwiazdy, Clair Global.

System nagłośnienia koncertowego jest idealnie dopasowany do wymiarów obiektu, odzwierciedlając długie prostokątne przestrzenie charakterystyczne dla przestrzeni miejskich z przełomu wieków. Po lewej stronie długiej ściany sceny znajduje się jeden głośnik A15i Focus na dwóch obudowach A15i Wide, a po drugiej jeden głośnik A15i Focus na dwóch obudowach A15i Wide, które zapewniają pokrycie po obu stronach i z przodu, zarówno w kierunku głównego piętra, jak i balkonu, wyrzeźbionego z tego, co kiedyś było drugim piętrem.

Honky-Tonk Friends In Low Places wyposażony jest w koncertowy system nagłośnieniowy L-Acoustics z głównymi i zewnętrznymi zawieszeniami A15i, centralną matrycą A10i i subwooferami KS21i.

Wyzwaniem projektowym było zapewnienie równomiernego i spójnego pokrycia obu poziomów. Aby utrzymać głośność na rozsądnym poziomie, ale nadal efektownym, 14 współosiowych głośników X8 zostało zainstalowanych jako wypełnienia balkonów, każdy zasilany przez jeden z 16 kanałów wzmacniacza LA7.16i, a pozostałe dwa kanały zostały wykorzystane do zasilania X8 w podwyższonych strefach VIP klubu na głównym piętrze. „W ten sposób mogliśmy dostosować dźwięk do tego, co było dokładnie potrzebne w każdej strefie obszaru pod balkonem” – wyjaśnia Joe Anderson, projektant systemów CGI.

Dodatkowo, dwa subwoofery KS21i zostały zamontowane za zawieszeniami A15i, wraz z czterema subwooferami KS28 w specjalnie skonstruowanych wnękach o głębokości czterech stóp pod strefami VIP, które zapewniają tym obszarom znaczący wpływ LFE, ale bez grzechotania siedzeń. Bar na dachu, znany jako The Oasis, posiada system nagłośnienia koncertowego lewy-prawy, składający się z A10i Focus nad A10i Wide i jednego subwoofera KS21i po obu stronach, wszystkie zasilane przez wzmacniacz LA4X. Pobliski obszar baru jest pokryty ośmioma głośnikami X8 z subwooferami SB10i, również napędzanymi przez LA4X.

„Wyzwaniem dla baru na dachu, gdzie DJ-e występują do późnych godzin nocnych, jest uzyskanie efektu bez nadmiernej głośności”, mówi Anderson. „Jedną z naszych mantr w Clair jest to, że musi brzmieć świetnie, a nie tylko głośno” Osiąga się to w dużej mierze poprzez poleganie na subwooferach, co pozwala utrzymać ogólny poziom głośności na niższym poziomie. „Naszym celem jest podniesienie poziomu wartości produkcji całego doświadczenia dźwiękowego tutaj, czyniąc go bliższym temu, czego można oczekiwać od koncertu, a nie klubu” – mówi. „Głośniki z serii A zapewniają świetny dźwięk, z dużo większą mocą niż można by się spodziewać po ich rozmiarze, zaraz po wyjęciu z pudełka. Nigdy nie muszę o to walczyć”

Dan Heins, CGI Account Executive, był ściśle zaangażowany w tworzenie dźwiękowego klimatu dla Friends In Low Places. „Teksty – a zatem zrozumiałość mowy – są ważne dla Gartha. Równie ważne jest uzyskanie odpowiedniego rodzaju i ilości energii w pomieszczeniu, aby nadal można było prowadzić rozmowę” – wyjaśnia. „W przypadku A Series jest to możliwe. Garth zauważył to od razu w noc otwarcia, kiedy tam zagrał”

Heins zwraca również uwagę na to, jak kompaktowa seria A „generuje energię, której chcemy, bez zakłócania linii wzroku w pomieszczeniu takim jak to. To świetne miejsce zarówno do oglądania, jak i słuchania muzyki”

Mówi, że ten sam korzystny współczynnik kształtu dotyczy DiGiCo Quantum225. „To świetnie brzmiąca konsola, ale zrobienie wszystkiego, co robi, na mniejszej przestrzeni jest ważne, ponieważ każdy centymetr nieruchomości jest na Broadwayu na wagę złota. Musieliśmy zmienić lokalizację konsoli, aby to uwzględnić, ale biurko ma funkcje, które sprawiają, że nawet trudna przestrzeń do miksowania jest łatwa w obsłudze”

Stanowisko mikserskie znajduje się z tyłu baru, w pobliżu lewej sceny. Z tego miejsca niezależni technicy AV, tacy jak Nate Warren i Gianni Gambuzza, sprowadzeni przez JAG Warner Productions, wykorzystują konsolę Quantum225, aby zapewnić zarówno miksy frontowe, jak i monitorowe dla czterech zespołów dziennie, z których każdy gra czterogodzinne sety.

„Wydajność naszego biurka DiGiCo jest niezwykle imponująca”, mówi Gambuzza. „Używamy go siedem dni w tygodniu w lokalu honky-tonk od 10:00 do 2:30 – ponad 16 godzin dziennie – i nigdy nie zwalnia! Dźwięk konsolety jest bardzo czysty, zwłaszcza gdy przechodzi przez nasz koncertowy system dźwiękowy L-Acoustics A Series. Czuję, że mogę przesunąć mój miks do granic możliwości, zachowując jednocześnie ogromną klarowność. I tak naprawdę nie muszę wykonywać wiele pracy po podłączeniu wszystkich wejść; wszystko, co muszę zrobić, to przesunąć suwaki tam, gdzie chcę, i brzmi to jak zmiksowany koncert, zanim jeszcze dostroję korektor i kompresję ”

Dla Gambuzzy, Nodal Processing konsoli Quantum był szczególnie uwielbianą funkcją. „Na Lower Broadway mamy tak szybkie zmiany, że w przeszłości zdarzało się, że w innych miejscach nie mogłem zapewnić zespołowi najlepszego miksu dousznego po prostu ze względu na ograniczenia czasowe i kanałowe” – wspomina. „Teraz, dzięki Nodal Processing, mogę naprawdę dostosować miksy muzyków i zapewnić każdemu członkowi zespołu spersonalizowany charakter. Mogę dać perkusiście inną krzywą EQ na jego werblu, dać basiście kompresję na jego wokalu i dać wokalistce podbicie wysokich tonów, wszystko w ich własnych miksach, nie wpływając na nikogo innego i bez konieczności podwajania kanałów dla monitorów. To naprawdę niesamowite rozwiązanie w przypadku ograniczeń czasowych” Jest on również fanem emulatorów lampowych Mustard: „Odkryłem, że naprawdę ocieplają wokale i tonizują ostre średnie tony gitary elektrycznej, a także mogę ich użyć, aby naprawdę napędzić kopnięcie lub werbel, aby „wyskoczyć” w miksie”

Inny inżynier Nate Warren wskazuje na system talkback biurka jako główną zaletę. „Jedną z moich ulubionych funkcji jest system talkback wykorzystujący makra dla mikrofonów każdego muzyka, aby znacznie skuteczniej rozwiązywać problemy” – mówi. „Mam makra ustawione dla zespołów, które wyciszają wysyłanie mikrofonów do wszystkich źródeł, innych niż ja i oni sami, i ustawiają mój talkback tylko na ich słuchawki douszne, aby szybko rozwiązać wszelkie pojawiające się problemy bez konieczności znajdowania się na froncie i bez rozpraszania innych muzyków podczas grania i interakcji z tłumem”

Warren zauważa, że konsola jest skonfigurowana z 48 wejściami scenicznymi, aby pomieścić od czterech do sześciu członków zespołów, które tam występują, plus osiem dodatkowych kanałów dedykowanych dla wewnętrznych powrotów efektów i lokalnych wejść dla kabiny. Konsola jest również skonfigurowana do obsługi do tuzina klinów scenicznych, ale znacznie częściej jest używana do dostarczania sześciu miksów stereo IEM dla wykonawców.

„Chociaż używam Quantum225 dopiero od kilku miesięcy, kilkunastu gitarzystów powiedziało mi, że ich gitara brzmi niesamowicie dzięki silnikowi audio DiGiCo. Ta konsola i nasz system głośników były absolutnie najlepszym możliwym wyborem dla Friends In Low Places. O ile mi wiadomo, jesteśmy jedynym miejscem na dolnym Broadwayu, które ma biurko DiGiCo w połączeniu z L-Acoustics PA, a oba robią ogromną różnicę w zapewnianiu najlepszego dźwięku naszym klientom i wykonawcom ”

Heins podkreśla, że od starannie dobranych głośników L-Acoustics po wyrafinowaną konsolę DiGiCo, każdy element wyposażenia w Friends In Low Places Bar & Honky-Tonk został wybrany, aby stworzyć niezrównane wrażenia dźwiękowe. „Garth zawsze daje z siebie wszystko”, mówi. „A dzięki temu nowemu miejscu przeniósł to zaangażowanie w jakość do serca sceny muzycznej Nashville”

Więcej informacji na temat nowego lokalu Gartha Brooksa Friends In Low Places Bar & Honky-Tonk można znaleźć na stronie www.friendsbarnashville.com. Clair Global Integration można znaleźć na stronie www.clairglobal.com/integration.

O autorze

Pin It on Pinterest