Nowy system nagłośnienia Meyer podnosi jakość koncertów w Guthrie Green
Guthrie Green, skupiona na społeczności zielona przestrzeń w Tulsa, Oklahoma’s Arts District, przenosi najlepsze muzyczne oferty z Tulsy i nie tylko do swojego amfiteatru na świeżym powietrzu, z doskonałym dźwiękiem na każdym miejscu dzięki nowemu kompaktowemu systemowi głośników liniowych Meyer Sound LEOPARD.
Nazwany na cześć pochodzącego z Oklahomy i ikony muzyki folkowej Woody’ego Guthrie i wspierany przez George Kaiser Family Foundation, Guthrie Green jest podstawą doświadczenia Tulsy, goszcząc występy krajowych artystów, takich jak Los Lobos, Lucinda Williams, Kurt Vile, The Pharcyde i wielu innych, wraz z różnorodnymi regionalnymi wydarzeniami społecznymi, wszystkie bezpłatne dla publiczności. „Mimo że nasze wydarzenia są bezpłatne, nie zmniejszyło to naszego pragnienia zapewnienia gościom wysokiej jakości wrażeń z doskonałym dźwiękiem” – mówi Scott Bell, kierownik produkcji Guthrie Green.
Guthrie Green został otwarty w 2012 roku z małym systemem Meyer Sound skoncentrowanym na ultrakompaktowych głośnikach krzywoliniowych o dużej mocy M’elodie i subwooferach 600-HP, zaprojektowanych tak, aby spełniały surowe ograniczenia wagowe wspornikowego dachu sceny. Dziesięć lat później obiekt był gotowy do ulepszenia swojej oferty AV, aby wspierać coraz bardziej zróżnicowane programy i odwiedzających artystów. Firma produkcyjna TES Productions z siedzibą w Tulsie sprostała wyzwaniu, instalując nowy kompaktowy system liniowy Meyer Sound LEOPARD, który podnosi jakość koncertów zarówno dla artystów, jak i publiczności.
Nowy system, zaprojektowany przez Meyer Sound Design Services, koncentruje się wokół ośmiu kompaktowych głośników liniowych LEOPARD i czterech kompaktowych elementów sterujących o niskiej częstotliwości 900-LFC, wspieranych przez cztery wypełnienia przednie ULTRA-X20, dwa wypełnienia ULTRA-X40 i dwa wypełnienia boczne UPQ-D2. Całością zarządza platforma sieciowa Galileo GALAXY i serwer zdalnego monitorowania RMServer.
„Potrzebowaliśmy wysokiej wydajności przy niskiej wadze, a LEOPARD zapewnił nam wystarczającą wydajność bez dużych, ciężkich skrzyń” – mówi Don Worley, kierownik instalacji w TES Productions. „Szczerze mówiąc, nie znam innej skrzynki, która by to potrafiła”.
System o stopniu ochrony IP65 działa od marca do grudnia. Ponieważ park jest otwarty dla publiczności, poczyniono pewne ustępstwa w zakresie bezpieczeństwa. „Mieliśmy pięć subwooferów na stronę, ale zdecydowaliśmy się na cztery ze względu na wysokość, aby uniemożliwić wspinaczkę” – wyjaśnia Bell.
Guthrie Green z trzech stron graniczy z budynkami. „Nie musieliśmy martwić się o typowe rzeczy, które pojawiają się w amfiteatrach na świeżym powietrzu” – mówi Worley. „Tam naprawdę nie ma żadnej przestrzeni życiowej i nie jest to duży, otwarty obszar, w którym dźwięk może dotrzeć wszędzie. LEOPARD był świetnym rozwiązaniem, ponieważ jest bardzo kontrolowany. Po każdej stronie znajduje się bardzo wyraźny punkt tłumienia 6 dB”.
„W poprzednim projekcie mieliśmy do czynienia z betonem, panelami słonecznymi i metalowymi elementami architektonicznymi. A po drugiej stronie ulicy znajduje się stacja telewizyjna ze szklanym budynkiem” – wyjaśnia Bell. „Górna część matrycy przewracała się, aby dostać się do schodów, co powodowało te szalone trzepotania – opóźnienia tripletów z opóźnieniami tripletów z kaskadowymi schodami. Tak więc, naprawdę wyrównaliśmy szczyt nowej głównej matrycy, aby zacienić w dół, gdzie zatrzymuje się trawa i nie aktywować tych twardszych powierzchni, a następnie użyliśmy opóźnień Meyer Sound ULTRA-X40, aby lokalnie pokryć ten obszar w kontrolowany sposób”.
Dodanie pełnowymiarowego głośnika UPQ po każdej stronie sceny zapewniło skupiony dźwięk otoczenia w obszarach bocznych. „To zrobiło ogromną różnicę po bokach, gdzie robią takie rzeczy jak ciężarówki z jedzeniem i gdzie ludzie chcą słyszeć, ale nie chcą być w środku wszystkiego” – wyjaśnia Worley. „Ten pojedynczy głośnik pokrywa ogromny obszar parku i zapewnia tak piękne średnie tony” – dodaje Bell. „Nigdy nie byłem tak zadowolony z jednego głośnika jak z tego”.
System można rozbudować poprzez rekonfigurację głośników ULTRA-X20 i dodanie naziemnych elementów sterujących 900-LFC oraz oryginalnych subwooferów 600-HP. „W przypadku naszych dużych koncertów mamy dodatkowy projekt, w którym wprowadzamy 600-HP z poprzedniego systemu i układamy je u podstawy schodów, aby zmienić wrażenia LFE dla różnych artystów i gatunków” – mówi Bell.
Worley w pełni wykorzystał funkcje sterowania platformy sieciowej Galileo GALAXY, wykorzystując każdy dostępny kanał i konfigurując ustawienia wstępne, które uwzględniają szereg prezentacji i warunków pogodowych. „Mogą po prostu przejść od małego lunchu z gitarzystą i wokalistą do pełnego hip-hopowego show z tysiącami ludzi siedzących na trawniku” – wyjaśnia.
„W Oklahomie wahania temperatury i wilgotności są prawdziwym problemem” – dodaje Worley. „Jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajony, możesz przesadzić z kompensacją, co może skończyć się problemem, gdy zajdzie słońce. Skonfigurowaliśmy więc kilka stopniowanych ustawień wstępnych, które pozwolą im przejść od gorącego popołudnia do chłodniejszego wieczoru”.
„Staramy się oferować naszej społeczności najlepsze z najlepszych za darmo, do punktu, w którym jesteśmy konkurencyjni w stosunku do płatnych doświadczeń” – mówi Bell. „Uwielbiam jakość systemu LEOPARD. Wszystkie te szczegóły są po prostu wspaniałe – mieć zapas nie tylko w głośności, ale także w barwie dźwięku. Myślę, że to wygrana pod każdym względem”.
„Meyer Sound jest solidny” – dodaje Worley. „Nigdy nie zdarzyło mi się, by ktoś odrzucił go na riderze. To po prostu produkt wysokiej jakości. I tego właśnie chciała firma Guthrie Green. Chcieli najlepszego, co mogli zrobić, więc byli bardzo stanowczy, że chcą Meyer Sound – ponieważ to było to rozwiązanie”.