Wybierz stronę

Prezentacja Allen&Heath seria SQ [01.2018]

Prezentacja Allen&Heath seria SQ [01.2018]

Co widzieliśmy

17 stycznia i 18 stycznia w trakcie prezentacji zorganizowanej przez Konsbud Audio w Warszawie można było zapoznać się z nowymi konsoletami Allen & Heath z serii SQ. Nasz redakcyjny kolega miał przyjemność udać się na nią w trakcie jednego z dostępnych terminów.

W nowej serii znajdziemy dwa miksery SQ5 i SQ6. W trakcie prezentacji miałem okazję posłuchać o serii oraz pobawić się modelem SQ 5. SQ 6 niestety nie pojawił się na prezentacji. Nowa seria jest przedstawiana, jako budżetowe, ale również funkcjonalne i markowe rozwiązanie, które może sporo namieszać w tym segmencie rynku.

Technikalia

Oba modele mogą obsłużyć do 48 kanałów. Posiadają wyjście AES i pracują z próbkowaniem 96kHz. Opóźnienie sygnału wynosi poniżej 0,7ms, co jest całkiem dobrym wynikiem. W konsolecie zamontowano 7” wyświetlacz do sterowania. Zasadniczo stół posiada wszystko to, co powinien a sama obsługa jest raczej bezproblemowa. Na tylnej płycie znajdziemy 16 wejść i 12 wyjść XLR oraz dwa dodatkowe TRS. Oświetlenie stołu zamontowane jest na stałe w formie poziomej listwy.

Kolejne rozwiązanie, które może być przydatne to Foot Switch, który można podłączyć do stołu do wyzwalania programowalnych funkcji stopą. Można go na przykład wykorzystać do nabijania tempa.

Konsoleta może być rozszerzona o kartę Dante lub Waves, jeżeli byśmy potrzebowali takiej funkcji. Interfejs do podłączenia stageboxów – SLink jest kompatybilny zarówno z urządzeniami o próbkowaniu 96kHz i 48kHz, co znacznie upraszcza integrację z obecnie posiadanymi systemami na scenie. Bez dodatkowego sprzętu sieciowego możemy połączyć ze sobą do dwóch stageboxów w celu uzyskania odpowiedniej pojemności systemu.

Mikser oferuje możliwość wielośladowego nagrywania i odtwarzania sygnału zarówno korzystając z USB-A umieszczonego na przedniej płycie do którego możemy wpiąć Pendrive lub też tylnego USB-B kompatybilnego z DAW z możliwością dwukierunkowego streamingu 32×32.

Jeżeli będziemy chcieli wykorzystać SQ do obsługi większej imprezy, możemy go podłączyć do kolejnego stołu SQ lub dLive. Jeżeli zajdzie taka potrzeba do systemu można również podpiąć miksery z serii ME bez konieczności wykorzystywania żadnych dodatkowych urządzeń.

Nie mieliśmy okazji tego zmierzyć natomiast według specyfikacji efekty w stole są fazowo neutralne dla sygnału, co zawsze ułatwia pracę z sygnałami. Do każdego z efektów zaimplementowane dedykowane powroty stereo.

Aplikacja do kontroli zdalnej

Sprawdziliśmy jak sprawuje się aplikacja do kontroli zdalnej. Oto nasze wrażenia:

Nasze wrażenia

Nieco przyzwyczajenia może wymagać wykorzystanie pojedynczej diody do sygnalizacji poziomu sygnału. W przypadku SQ poziom sygnału jest sygnalizowany przez zmianę koloru diody a nie jak to jest zazwyczaj przez zaświecanie się kolejnej diody. Poziomy, przy których diody zmieniają kolor można skonfigurować w systemie. To, czego może brakować to sygnalizacja pracy bramki i kompresora przy suwakach.

Seria SQ jest funkcjonalna jak na swoją cenę i rozmiary a sama obsługa zdaje się być bardziej intuicyjna niż inne urządzenia z tego segmentu rynku. Nie mam tutaj zastrzeżeń, co do możliwości, jest wszystko, czego oczekiwalibyśmy po tej kategorii mikserze.

O autorze

Filip Polanowski

Tematyka nagłośnienia jest mi bardzo bliska w związku z pracą w firmie rodzinnej POL-AUDIO, która zajmuje się produkcją nagłośnienia estradowego. Podstawy teoretyczne poza lekcjami fizyki na wszystkich etapach edukacji zdobywałem na wydziale Elektroniki, Politechniki Warszawskiej.

Pin It on Pinterest