Wybierz stronę

Wrażenia ze szkolenia Midas Pro

Wrażenia ze szkolenia Midas Pro

Co? Gdzie? Kiedy?

Szkolenie odbyło się w Centrum E10 w Warszawie 25-26 kwietnia.

O jakich produktach można było się dowiedzieć w trakcie?

Na szkoleniu przedstawione zostały możliwości mikserów Midas z serii Pro 1, 2, 2C oraz X.

Była to raczej prezentacja czy raczej szkolenie?

Trochę obydwu. Można było się dowiedzieć o obsłudze poszczególnych urządzeń. Jeden minus był taki, że niestety nie każdy miał możliwość w trakcie szkolenia otrzymać własną konsoletę, chociaż ciężko się temu dziwić ze względu na to jak dużo osób pojawiło się na samym wydarzeniu. Do samych mikserów oczywiście można było potem podejść i sobie samemu wszystko przejrzeć.

Jak oceniasz prowadzenie?

Bardzo pozytywnie, całość szkolenia była poprowadzone przez Antoniego Paluszkiewicza, który pracuje jako konsultant dla Music Group. Wszystko było wyjaśnione bardzo dobrze. Nie mam wątpliwości, że po jednym szkoleniu bardzo ciężko będzie poznać wszystkie szczegóły obsługi wszystkich mikserów z serii. Jest to natomiast solidna podstawa do dalszej pracy z Midasem. Sądzę, że w większości wypadków będę wiedział gdzie znajdę wszystkie potrzebne ustawienia.

Czy i co najbardziej cię zaskoczyło?

Cała filozofia Midasa w kwestii organizacji zapisywanych ustawień jest o tyle ciekawa, że nie trzeba zapisywać i wczytywać kompletnych ustawień stołu. Dzięki temu możemy stworzyć zestaw ustawień poszczególnych torów i wczytać tylko je z wcześniej zapisanych plików. W ten sposób możemy przyjść na imprezę ze swoim nośnikiem i bez ingerencji w ustawienie całego stołu możemy nadpisać jedynie ustawienia kilku wybranych elementów bez żadnych przerw w pracy samego miksera. Rozwiązanie zdaje się być bardzo wygodne i praktyczne w przypadku większych imprez z dużą rotacją występujących.

Jak oceniasz same miksery Midas PRO ?

Midas jest doskonałym narzędziem pracy dla zespołów jeżdżących z własnym realizatorem dźwięku. Filozofia pracy na nim pozwala pogrupować i rozmieścić kanały w zależności od ich priorytetu. Dzięki temu możemy mieć pod ręką najważniejsze elementy, pozostałe schować tak, aby nie przeszkadzały, zachowując jednocześnie szybki dostęp do nich. Wymaga to odpowiedniej konfiguracji, zatem również czasu na przygotowanie, ale już podczas wykonu można skupić się na samym widowisku, bez konieczności przebijania się przez wielopoziomowe menu. Docenią go również realizatorzy w teatrach, ze względu na bogate możliwości automatyzacji pracy. Podczas realizacji, gdzie następuje zmiana zespołów jeden po drugim, bez prób, np. w małych klubach seria Pro może być nieco cięższa w użytkowaniu dla osób które nie opanowały jeszcze tego systemu, chociaż wprawny realizator może Midasa skonfigurować tak, aby również w takich warunkach pokazał swoje zalety.

O autorze

Filip Polanowski

Tematyka nagłośnienia jest mi bardzo bliska w związku z pracą w firmie rodzinnej POL-AUDIO, która zajmuje się produkcją nagłośnienia estradowego. Podstawy teoretyczne poza lekcjami fizyki na wszystkich etapach edukacji zdobywałem na wydziale Elektroniki, Politechniki Warszawskiej.

Pin It on Pinterest